אי אפשר "לטפל בילד" בלי לשנות את השיח בבית
כשילד סובל מעודף משקל, או מתקשה לאכול מאוזן, קל מאוד לחשוב שצריך "לתקן" אותו.
אבל האמת היא שהילד הוא רק חלק ממערכת שלמה: הבית, המשפחה, האווירה.
אם בבית מדברים על אוכל במונחים של אשמה, שליטה או שיפוט, גם הילד יספוג את זה.
ילדים ומתבגרים מושפעים לא רק ממה שנאמר להם, אלא מהרגש שמאחורי המילים.
הם מרגישים כשהאוכל מעלה בנו חרדה, כשהם "מאכזבים" אותנו, או כשהם "מצליחים" לשמור על תפריט.
תזונה היא לא טיפול בילד, היא תהליך משפחתי.
כשכל בני הבית לומדים יחד לשנות את השפה, להרפות משיפוט, ולאכול באיזון,
משהו עמוק משתנה.
פתאום הילד לא לבד במאבק.
הוא מרגיש שיש לו גב, שההורים איתו, שהוא חלק מתהליך של אהבה – לא של ביקורת.
פחות שליטה, יותר הקשבה
כולנו רוצים שילדינו יאכלו בריא. אבל לעיתים, הרצון הזה מתורגם למאבקי שליטה: כמה, מתי, ואיך.
הבעיה היא שככל שמפעילים יותר שליטה, כך נוצר יותר חוסר שליטה.
הילד מתנגד, נצמד למתוק, או לומד לאכול בהחבא.
שינוי אמיתי קורה כשאנחנו לומדים להקשיב.
להקשיב לגוף של הילד, לקצב שלו, לרגעים שבהם הוא רעב באמת ולא רק משועמם.
להקשיב גם לעצמנו, לקול הפנימי שמודאג, לפחד שלא יפגע בבריאותו, ולהבין שהפחד הזה מובן, 
אבל לא חייב לנהל אותנו.
הקשבה אמיתית פותחת מקום לשיח חדש.
לא "אתה חייב לאכול ירקות", אלא "איך אתה מרגיש אחרי שאת אוכלת ארוחת ערב?".
לא "תפסיק לנשנש", אלא "נראה שאתה עייף, אולי הגוף שלך מחפש אנרגיה?".
כך הילד מתחיל לשים לב לגוף שלו, ומפתח חיבור פנימי שהוא הבסיס לכל תהליך תזונתי מוצלח.
מה באמת קורה בגוף ובמוח בגיל ההתבגרותגיל הילדות וההתבגרות הוא תקופה של גדילה מואצת, שינויים הורמונליים ורגשיים, והשפעות סביבתיות עצומות.
הגוף דורש יותר אנרגיה, המוח מתפתח במהירות, והזהות העצמית נבנית.
אבל במקביל, יש לחץ חברתי, השוואות בלתי פוסקות ודימוי גוף שמושפע מהרשתות החברתיות.
במצב הזה, חשוב להבין שהאוכל משמש לעיתים כמפלט רגשי.
ילדים אוכלים מתוך שעמום, כעס, צורך בנחמה או רצון בשליטה.
אם נבוא ממקום של ביקורת, הם יסגרו עוד יותר.
אבל אם נבוא ממקום של הבנה, נוכל ללמד אותם לזהות את הרגשות מאחורי האכילה.
תזונה נכונה לא מתייחסת רק למה שנכנס לגוף, אלא גם למה שיוצא ממנו – רגשות, מחשבות, לחצים.
כשהילד מרגיש שמקשיבים לו, הוא כבר לא צריך להיאחז באוכל כאמצעי ביטוי.